сряда, 25 ноември 2015 г.

Част 6-та на "Двете каки": Главният прокурор казал, ако "Бойко" продължи да го натиска, няма да издържи

Сайтът "Биволъ" разпространи 6-а част от аудиозаписите, за които се смята, че са разговор между бившата председателка на Софийския градски съд Владимира Янева и търговската съдийка Румяна Ченалова.
В новата част от 2:25 мин. също се говори за натиск на изпълнителната власт в лицето на премиера Бойко Борисов над действията на съдебната в лицето на Сотир Цацаров.

Ето го и записа:

„Владимира Янева: И, снощи... Главният прокурор звъни. Аз разбирам, че имало някаква среща на Съвета, която е била оня ден. На която среща главният прокурор им го е казал това нещо. Обаче им е казал да мълчат, да не казват, че трябва да ми гласуват отстраняването.

Те са били малка група. Не мога да ти кажа колко души. Но примерно тия, които са най-мои хора: Светла Петкова, Мария Кузманова не са били поканени.

Милка Итова е била, обаче са ѝ казали, че просто ако си отвори устата, ще стане страшно.

И се е коментирало това, че ми се иска отстраняването и че те трябва да ме отстранят.

На Жоро Колев са се обадили в 6 вечерта и са му казали, че има такава среща и той е казал: „Хубаво де, вие сега ли се сетихте да ми кажете?“ Нали в смисъл: Аз в 6 вечерта… сега тепърва къде да идвам? Трябваше да ми кажете по-рано като сте се разбрали.

И снощи, може би 7-8 беше, звъни ми главният прокурор, от вътрешния си номер - значи не си беше тръгнал от работата, и ми казва: "Искам да го чуеш от мене." А в същия момент Милка Итова се вижда с една наша обща приятелка, тази Теди Дренска.

И казва на Теди Дренска: много съм притеснена, не знам какво да правя. Сотир каза, че образува производство срещу нея, ще ѝ иска отстраняването.

И тя ми звъни естествено и вика: "Влади, аз не можах да не ти кажа..." И дойде и ми го каза, и аз вече подготвена.

В същия момент Жоро Колев ме вика сутринта и ми казва: "Главният прокурор каза, ако Бойко продължи да го натиска, няма да издържи на натиска, ще образува срещу тебе да ти иска отстраняване."

И вече вечерта Сотир ми звъни в 7 или 8 и ми казва: „Искам от мен да го разбереш. Утре ти внасям в Съвета, че е образувано…“ Не, „образувано е производство срещу тебе и утре ти внасяме в Съвета отстраняването“.“

От избухването на скандала мненията на Янева и Ченалова се разминават диаметрално. За разлика от Янева, която нищо не помни, Румяна Ченалова даде поредица от изявления, че помни разговорите, че има още много такива и дори че е сезирала европейски институции за "Янева гейт".

От т. нар. трима големи в съдебната система Сотир Цацаров категорично отрича да е бил подлаган на натиск от премиера, Георги Колев определи разговорите като "две жени си говорят", а единствен Лозан Панов - председател на ВКС, настоява за независима комисия по случая.