понеделник, 23 ноември 2015 г.

Марешки: Мислех да пращам 20-литрови туби с бензин в София

"Мислех да пращам бензин с туби за София, който иска да си купува по 20 литра, за да видите, че качеството е отлично", заяви пред Би Ти Ви бизнесменът от аптечния бранш Веселин Марешки, който стана нещо като национален герой с откритата от него бензиностанция във Варна, където горивата се продават с 30-50 ст. по-евтино, отколкото на другите вериги.

В резултат от това, всички търговци около обекта на VM Petroleum, както е брандирана бензиностанцията, вкупом намалиха цените на горивата.

"Случайно ми хрумна, като повечето българи бях отчаян от реалността, която се случва. Разбрах, че на бензиностанциите на пълен резервоар са ми вземали по 45-50 лв. повече, отколкото трябва. Това не ме направи щастлив", описва Марешки какво го е накарало да навлезе на този бранш, след като има повече от 300 аптеки в страната, които носят неговата фамилия и печели добре от тях.

"Цялата държава, колко хора протестираха и се опитаха да разбият този монопол, аз с една бензиностанция ги накарах да свалят маските и да покажа как са реалните неща", казва Марешки.

Той твърди, че дори и при тези ниски цени, на които продава бензина и дизела (б.р., в момента на неговия обект литър дизелово гориво е 1,76 лв., бензинът А95-1,88 лв., като в страната средните цени за дизела са 2,06 лв., а за бензина - 2,04 лева), излиза на печалба.

"Нищо не правя на инат, от 12 години ми обясняват как продавам на загуба с аптеките и са ми завеждали дела в Комисията за защита на конкуренцията, сега ми казват, че с печалбите от бизнеса с аптеките субсидирам горивата", казва аптечният бос.

"Абсолютно честно ви говоря, мисля, че ви изглеждам щастлив човек. Правя добро и за хората, и излизам на печалба. Провериха ме от всички инстанции, няма проблем. Хората са доволни като качество и количество на горивата", твърди Марешки.

Бизнесмнът казва "къде на шега, къде наистина", че 15-20 дни, след като е отворил обекта във Варна, не може да стигне до него, защото поради евтините горива трафикът в района е много по-голям, отколкото преди.